واقعیت های پنهان در پیدا کردن شغل

 واقعیت های پنهان در پیدا کردن شغل

وقتی کسی در مسیر جستجوی شغلی جدید قرار می‌گیرید نباید اجازه دهد دیگران روحیه و ذهن‌ او را به‌واسطه افکار متعصبانه و راهنمایی‌های نادرست تخریب نمایند. یک جستجوی شغلی مؤثر نیازمند دانش و اطلاعات به‌روز در مورد نحوه جستجوی کارفرمایان برای یافتن نیروی کار و همچنین داشتن دیدگاهی نسبت به ماهیت کلی این روند است.
اغلب کارجویان از آنجا که بدون بررسی و شناخت اساسی نسبت به خودشان و بازار کار در این مسیر قدم میگذارند ،حس ناامیدی را تجربه می‌کنند. کسی که در جستجوی شغل است باید دقت نماید تا در این مسیر تفکرات نادرست او را از هدف اصلی منحرف نکنند. نکات زیر به شما کمک میکند که در مسیر پیدا کردن شغل جدید با دید بازتری قدم بردارید .

۱٫ رزومه (مشخصات و سوابق تحصیلی و شغلی )
اگرچه کارجو فاعل و فرد اصلی رزومه به‌حساب می‌آید اما رزومه مدرکی بیش از آن است که صرفاً در مورد وی نوشته شود. رزومه باید به نحوی نوشته شود که بیانگر نحوه پاسخگویی کارجو به نیازهای کارفرما باشد. بنابراین هر رزومه‌ای باید در ارتباط با نیاز کارفرمای موردنظر نوشته شود بنابراین نمی‌توان یک رزومه را برای همه کارفرمایان فرستاد وباید در هر رزومه  فهرستی از تمام مسئولیت‌ها و کارهایی که انجام داده‌اید و نتایج آن‌ها در رابطه با نیاز کارفرما ذکر گردد. کارفرما وظیفه ندارد با بررسی پیشینه و سوابق کارجو به این نتیجه برسد آیا جایگاه موجود مناسب شما است یا خیر. بلکه برعکس این کارجو است که باید رزومه‌ای ارائه کند تا وی متقاعد به استخدامش شود.
اگرچه مهارت‌هــا، تجربیات، موفقیت‌ها و تحصیلات همگی در مورد کارجو هستند و تمامی آن‌ها از عوامل اصلی رزومه به‌حساب می‌آیند اما نباید این اطلاعات به‌صورت خام نوشته شوند. باید این اطلاعات را در قالب ابزار بازاریابی شکل گیرند تا کارفرما را به جذب کارجو ترغیب کنند.
شرح وظایف جایگاه شغلی موردنظر را باید به‌دقت بررسی نمود ، نیروی کار موردنظر کارفرما بایستی واجـــــد چه ویژگی‌هایی باشد، کلمات کلیدی حائز اهمیت مشخص شوند و سپس در بیان مهارت‌ها و دستاوردهای کارجو باید از همان کلمات استفاده نماید. در این صورت رزومه به‌عنوان مدرکی به‌حساب می‌آید که ارزش کارجو را برای کارفرما روشن می‌سازد.

۲٫ وظیفه کاریابی ها کمک به شما برای یافتن شغل است
کاریابی‌ها  درجهت رفع نیاز مشتریان خود یعنی کارفرمایان ( یعنی شرکت‌هایی که نیروی کار را به کار می‌گیرند) و یافتن شغل برای کارجویان کارمی کنند. کاریابی‌ها هنگامی‌که  فردی واجد شرایط لازم را یافتند اورا به کارفرما معرفی می‌کنند تا فرصت شغل را به دست آورد آنگاه  حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کنند.
در بسیاری از زمینه‌هـــا و تخصص‌ها کاریابی‌ها در موضوعات متفاوت با افراد در تعامل هستـــــــند. هر زمان و هرکجا که بتوانند به افراد کمک می‌کنند. برخی از کاریابی‌ها صرفاً به دنبال افزایش میزان درآمد خود هستند و نمی‌خواهند زمان بیشتری را با افرادی صرف نمایند که نمی‌توانند آنــــــان را به هدفشان برسانند اما همه کاریابی ها اینطور نیستند و همیشه یکی از ابزارهای مهم پیدا کردن شغل به حساب می آیند .

۳٫ مصاحبه فرصتی است تا هر دو طرف، کارجو و کارفرما، امکان آشنایی باهم را بیابند
اگر کارجویی انتظار داشته باشد تا در جلسه مصاحبه فرصت کسب اطلاعات لازم در مورد کارفرما و فرصت شغلی فراهم شود اشتباه کرده است . هیچ‌گاه نباید این تصور اشتباه را داشت که مصاحبه فرصتی برای کسب اطلاعات در خصوص شرکت و فرصت‌های موجود شغلی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =